Manikyr

Hej!

Idag har jag jobbat både på 3 och på salongen.
Jag tog bort naglar på Emma som ska jobba på Åland i sommar och glömde givetvis att ta kort!
När man tar bort gelenaglar hos mig så filar jag ner nästan allt material som vid ett återbesök, men istället för att bygga nya naglar så lägger jag bara på glans.
På det sättet kan man behålla längden på naglarna, och de blir starkare än om man bara skulle ta bort allt material. Sedan växer glansen ut med nageln och man kan själv fila till längd och form under tiden, samt ha nagellack om man vill det.

Jag får ofta frågan om gelenaglar skadar den egna nageln. Svaret är nej, gelen skadar inte nageln. Ingenting jag gör skadar den naturliga nageln, men man kan själv skada sina naglar genom att använda dem som verktyg (t.ex öppna läskburkar) eller dra loss naglarna själv.

Självklart kan okunniga nagelteknologer skada naglarna också. Gör det ont när hon/han filar, säg till! Det ska inte göra ont!

Min andra kund idag var Maria, Antons syster. Hon ville ha förstärkning på sina egna naglar, plus en tipp då den nageln gått av.
Men det blir inga bilder idag då hon ville ha fransk manikyr och det har jag visat så många gånger innan här!

Imorgon ska jag och Anton till IKEA. Då ska jag köpa handdukar och en stor skål jag ska ha när jag gör Permanent lack+ som jag lagt till i min meny. Då ingår det peeling och handmassage i behandlingen!
Har redan fått två bokningar så nu måste jag skynda mig med att köpa alla saker jag behöver!

Om du har tips på en riktigt bra handkräm får du gärna kommentera detta inlägget! Den måste lukta gott och vara i en fin flaska/tub, helst pumpflaska...

Kommentarer
Postat av: Jenny

CNDs handkrämer är fantastiska!

2012-06-11 @ 19:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0